Moje skróty

Kuratorium Oświaty w Warszawie

Zakres działania wydziału - Wydział Administracyjny i Kadr (ADK) -

Nawigacja

Wydział Administracyjny i Kadr (ADK)

Dane teleadresowe

p.o. Dyrektor

Agnieszka Olender-Świerkowska
pokój nr 104
tel.: 22 551 24 00 wew. 1043

p.o. Zastępca Dyrektora

Andżelika Czarnogórska
pokój nr 102
tel.: 22 551 24 00 wew. 1022

Zespół do spraw Archiwum

Koordynator

Grzegorz Gierula
tel.: 22 620 30 33

LISTA PRACOWNIKÓW

Zakres działania wydziału

Wydziałem Administracyjnym i Kadr kieruje dyrektor przy pomocy zastępcy.

W wydziale funkcjonuje Zespół do spraw Archiwum, którego pracę koordynuje pracownik, o którym mowa w § 14 ust. 4, podległy bezpośrednio dyrektorowi Wydziału Administracyjnego i Kadr.

W wydziale funkcjonuje Zespół do spraw Kadr, którego pracę koordynuje pracownik, o którym mowa w § 14 ust. 4, podległy bezpośrednio dyrektorowi Wydziału Administracyjnego i Kadr.

W wydziale funkcjonuje Inspektor Ochrony Danych, który realizuje zadania określone w odrębnych przepisach i podlega bezpośrednio Kuratorowi.

Do zakresu działania wydziału należy, w szczególności:

  1. realizacja zadań związanych z zapewnieniem właściwej organizacji i ciągłości pracy Kuratorium;
  2. realizacja zadań administracyjno-obsługowych zapewniających funkcjonowanie delegatur;
  3. prowadzenie archiwum zakładowego obejmującego zbiory archiwalne przechowywane w Warszawie i w delegaturach;
  4. prowadzenie kancelarii i składu chronologicznego;
  5. sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem i stosowaniem przez pracowników Kuratorium przepisów dotyczących instrukcji kancelaryjnej i rzeczowego wykazu akt;
  6. sprawowanie merytorycznego i technicznego nadzoru nad funkcjonowaniem i rozwojemsystemu elektornicznego zarządzania dokumentacją w Kuratorium;
  7. prowadzenie powielarni, obsługa centrali telefonicznej;
  8. obsługa sekretariatu  Wicekuratorów;
  9. prowadzenie spraw dotyczących pieczęci, stempli i tablic urzędowych;
  10. planowanie i prowadzenie zakupów inwestycyjnych i inwestycji na rzecz  Kuratorium we współpracy z Zespołem Finansowo-Księgowym;
  11. planowanie remontów i konserwacji budynków Kuratorium oraz nadzór nad ich realizacją;
  12. planowanie, inicjowanie i podejmowanie czynności w zakresie wyposażenia Kuratorium w sprzęt, urządzenia techniczne, materiały biurowe i środki czystości oraz spraw związanych z właściwym funkcjonowaniem sprzętu oraz urządzeń technicznych i teletechnicznych;
  13. konserwacja i naprawa sprzętu biurowego i urządzeń technicznych;
  14. prowadzenie ewidencji środków trwałych i pozabilansowych, w tym ewidencji sprzętu komputerowego i oprogramowania znajdującego się w posiadaniu Kuratorium we współpracy z Wydziałem Informacji i Programów Rządowych;
  15. zapewnienie usług transportowych dla potrzeb Kuratorium oraz prowadzenie  ewidencji w tym zakresie;
  16. prowadzenie spraw związanych z ubezpieczaniem floty samochodowej i majątku Kuratorium;
  17. prowadzenie spraw związanych z gospodarką odzieżą ochronną i roboczą;
  18. gospodarowanie mieniem i lokalami w budynkach oraz obiektach zajmowanych przez Kuratorium, prowadzenie ewidencji majątku Kuratorium oraz zabezpieczenie  majątku Kuratorium przed kradzieżą;
  19. opisywanie pod względem merytorycznym faktur oraz terminowe ich przekazywanie do Zespołu Finansowo-Księgowego;
  20. prowadzenie ewidencji umów, monitorowanie terminów ważności umów, sporządzanie aneksów i projektów umów w tym zakresie, z wyjątkiem umów realizowanych przez wydziały w związku z zakresem ich zadań;
  21. prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych we współpracy  z właściwymi komórkami organizacyjnymi;
  22. zapewnienie obsługi administracyjnej stanowisk pracy, o których mowa  w § 9 ust. 2;
  23. zapewnienie obsługi realizacji zadań Rzecznika Dyscyplinarnego dla Nauczycieli działającego przy Wojewodzie i jego zastępców;
  24. zapewnienie obsługi prac Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli działającej przy Wojewodzie;
  25.  prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem przestrzegania zasad ochrony przeciwpożarowej oraz instrukcji bezpieczeństwa pożarowego obiektów Kuratorium;
  26. realizacja zadań wynikających z polityki kadrowej Kuratorium;
  27. opracowywanie projektu regulaminu pracy Kuratorium i zmian do regulaminu we współpracy z radcami prawnymi;
  28. tworzenie oraz aktualizowanie programu zarządzania zasobami ludzkimi w Kuratorium;
  29. koordynowanie prac związanych z procesem dokonywania opisów i wartościowania stanowisk w Kuratorium;
  30. nadzór nad dyscypliną pracy pracowników Kuratorium;
  31.  wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych albo zleconych przez Kuratora.

Do zakresu działania Zespołu do spraw Archiwum należy, w szczególności:

  1. przejmowanie dokumentacji z komórek organizacyjnych urzędu oraz dokumentacji przebiegu nauczania zlikwidowanych szkół i placówek oświatowych;
  2. przechowywanie, zabezpieczanie, opracowywanie, udostępnianie  oraz prowadzenie ewidencji zgromadzonej dokumentacji;
  3. brakowanie dokumentacji niearchiwalnej oraz przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego;
  4. wystawianie duplikatów dyplomów, świadectw szkolnych, zaświadczeń lub innej dokumentacji z przebiegu nauki.

Do zakresu działania Zespołu do spraw Kadr należy, w szczególności:

  1. organizowanie naboru na wolne stanowiska pracy;
  2. organizowanie i prowadzenie spraw związanych z odbywaniem służby przygotowawczej;
  3. organizowanie praktyk, staży i wolontariatu;
  4. wykonywanie zadań z zakresu doskonalenia zawodowego pracowników Kuratorium, organizowanie szkoleń wewnętrznych dla pracowników Kuratorium;
  5. koordynowanie i monitorowanie systemu dokonywania ocen okresowych oraz pierwszej oceny członków korpusu służby cywilnej;
  6. realizacja zadań dotyczących nawiązywania i trwania stosunku pracy z członkami korpusu służby cywilnej i czynności związanych z ustaniem stosunku pracy;
  7. prowadzenie dokumentacji personalnych, wystawianie dokumentów związanych ze stosunkiem pracy, prowadzenie kadrowej bazy danych o aktualnych i byłych pracownikach;
  8. wydawanie zaświadczeń dotyczących zatrudnienia;
  9. prowadzenie spraw dotyczących działalności socjalnej w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
  10. sporządzanie w oparciu o akta osobowe dokumentacji dla poszczególnych pracowników, w tym nagrody jubileuszowe, dodatki za wysługę lat, okresowe badania lekarskie, odprawy emerytalne;
  11. sporządzanie planu urlopów wypoczynkowych i prowadzenie rejestru urlopów pracowników;
  12. prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników.

Nadzór nad Wydziałem sprawuje upoważniony Wicekurator.

Metryczka

Data publikacji 18.02.2015
Data modyfikacji 10.04.2025
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Tomasz Wojtan
Osoba udostępniająca informację:
Tomasz Wojtan
do góry