Dane teleadresowe
p.o. Dyrektor
Agnieszka Olender-Świerkowska
pokój nr 104
tel.: 22 551 24 00 wew. 1043
p.o. Zastępca Dyrektora
Andżelika Czarnogórska
pokój nr 102
tel.: 22 551 24 00 wew. 1022
Zespół do spraw Archiwum
Koordynator
Grzegorz Gierula
tel.: 22 620 30 33
Zakres działania wydziału
Wydziałem Administracyjnym i Kadr kieruje dyrektor przy pomocy zastępcy.
W Wydziale funkcjonuje Zespół do spraw Archiwum, którego pracę koordynuje koordynator, podległy bezpośrednio dyrektorowi Wydziału.
Do zakresu działania Wydziału Administracyjnego należy, w szczególności:
- realizacja zadań związanych z zapewnieniem właściwej organizacji i ciągłości pracy Kuratorium;
- realizacja zadań administracyjno-obsługowych zapewniających funkcjonowanie delegatur;
- prowadzenie archiwum zakładowego obejmującego zbiory archiwalne przechowywane w Warszawie i w delegaturach;
- prowadzenie kancelarii i składu chronologicznego;
- sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem i stosowaniem przez pracowników Kuratorium przepisów dotyczących instrukcji kancelaryjnej i rzeczowego wykazu akt;
- sprawowanie merytorycznego i technicznego nadzoru nad funkcjonowaniem i rozwojem systemu elektronicznego zarządzania dokumentacją w Kuratorium;
- prowadzenie powielarni, obsługa centrali telefonicznej;
- obsługa sekretariatu Wicekuratorów;
- prowadzenie spraw dotyczących pieczęci, stempli i tablic urzędowych;
- planowanie i prowadzenie zakupów inwestycyjnych i inwestycji na rzecz Kuratorium we współpracy z Zespołem Finansowo-Księgowym;
- planowanie remontów i konserwacji budynków Kuratorium oraz nadzór nad ich realizacją;
- planowanie, inicjowanie i podejmowanie czynności w zakresie wyposażenia Kuratorium w sprzęt, urządzenia techniczne, materiały biurowe i środki czystości oraz spraw związanych z właściwym funkcjonowaniem sprzętu oraz urządzeń technicznych i teletechnicznych;
- konserwacja i naprawa sprzętu biurowego i urządzeń technicznych;
- prowadzenie, we współpracy z Wydziałem Informacji i Programów Rządowych, ewidencji sprzętu komputerowego i oprogramowania znajdującego się w posiadaniu Kuratorium;
- zapewnienie usług transportowych dla potrzeb Kuratorium oraz prowadzenie ewidencji w tym zakresie;
- prowadzenie spraw związanych z ubezpieczaniem floty samochodowej i majątku Kuratorium;
- prowadzenie spraw związanych z gospodarką odzieżą ochronną i roboczą;
- gospodarowanie mieniem i lokalami w budynkach oraz obiektach zajmowanych przez Kuratorium, prowadzenie ewidencji majątku Kuratorium oraz zabezpieczenie majątku Kuratorium przed kradzieżą;
- opisywanie pod względem merytorycznym faktur oraz terminowe ich przekazywanie do Zespołu Finansowo-Księgowego;
- prowadzenie ewidencji umów, monitorowanie terminów ważności umów, sporządzanie aneksów i projektów umów w tym zakresie, z wyjątkiem umów realizowanych przez wydziały w związku z zakresem ich zadań ;
- prowadzenie spraw z zakresu zamówień publicznych we współpracy z właściwymi komórkami organizacyjnymi;
- zapewnienie obsługi administracyjnej stanowisk pracy;
- zapewnienie obsługi realizacji zadań Rzecznika Dyscyplinarnego dla Nauczycieli działającego przy Wojewodzie i jego zastępców;
- zapewnienie obsługi prac Komisji Dyscyplinarnej dla Nauczycieli działającej przy Wojewodzie;
- prowadzenie spraw związanych z zapewnieniem przestrzegania zasad ochrony przeciwpożarowej oraz instrukcji bezpieczeństwa pożarowego obiektów Kuratorium;
- realizacja zadań wynikających z polityki kadrowej Kuratorium;
- tworzenie oraz aktualizowanie programu zarządzania zasobami ludzkimi w Kuratorium;
- koordynowanie prac związanych z procesem dokonywania opisów i wartościowania stanowisk w Kuratorium;
- organizowanie naboru na wolne stanowiska pracy;
- organizowanie i prowadzenie spraw związanych odbywaniem służby przygotowawczej;
- organizowanie praktyk, staży i wolontariatu;
- wykonywanie zadań z zakresu doskonalenia zawodowego pracowników Kuratorium, w tym koordynowanie i monitorowanie procesu ustalania i realizacji Indywidualnych Programów Rozwoju Zawodowego; organizowanie szkoleń wewnętrznych dla pracowników Kuratorium;
- koordynowanie i monitorowanie systemu dokonywania ocen okresowych oraz pierwszej oceny członków korpusu służby cywilnej;
- prowadzenie dokumentacji personalnych, wystawianie dokumentów związanych ze stosunkiem pracy; prowadzenie kadrowej bazy danych o aktualnych i byłych pracownikach;
- prowadzenie dokumentacji personalnych, wystawianie dokumentów związanych ze stosunkiem pracy; prowadzenie kadrowej bazy danych o aktualnych i byłych pracownikach;
- wydawanie zaświadczeń dotyczących zatrudnienia;
- prowadzenie spraw dotyczących działalności socjalnej w ramach Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- sporządzanie w oparciu o akta osobowe dokumentacji dla poszczególnych pracowników, w tym nagrody jubileuszowe, dodatki za wysługę lat, okresowe badania lekarskie, odprawy emerytalne;
- sporządzanie planu urlopów wypoczynkowych i prowadzenie rejestru urlopów pracowników;
- opracowywanie projektu regulaminu pracy Kuratorium i zmian do regulaminu we współpracy z radcami prawnymi;
- prowadzenie ewidencji czasu pracy pracowników;
- nadzór nad dyscypliną pracy pracowników Kuratorium;
- wykonywanie innych zadań wynikających z przepisów szczególnych albo zleconych przez Kuratora.
Do zakresu działania Zespołu do spraw Archiwum należy, w szczególności:
- przejmowanie dokumentacji z komórek organizacyjnych urzędu oraz dokumentacji przebiegu nauczania zlikwidowanych szkół i placówek oświatowych;
- przechowywanie, zabezpieczanie, opracowywanie, udostępnianie oraz prowadzenie ewidencji zgromadzonej dokumentacji;
- brakowanie dokumentacji niearchiwalnej oraz przekazywanie materiałów archiwalnych do archiwum państwowego;
- wystawianie duplikatów dyplomów, świadectw szkolnych, zaświadczeń lub innej dokumentacji z przebiegu nauki.
Nadzór nad Wydziałem sprawuje upoważniony Wicekurator.