Konkurs „Lekcja dobrej historii”
Instytut Badań Edukacyjnych zaprasza nauczycieli gimnazjalnych do udziału w konkursie "Lekcja dobrej historii".
Przedmiotem konkursu są dobre praktyki w nauczaniu historii w gimnazjach. Praktyki te powinny rozwijać umiejętności ogólne, wskazane w podstawie programowej - umiejętność krytycznego myślenia, rozumienia procesów historycznych, poprawnego wnioskowania czy obrony własnego stanowiska. Najlepsze pomysły zostaną upublicznione, tak by mogli skorzystać z nich również inni nauczyciele.
Konkurs obywa się w trzech kategoriach:
fragment lekcji (np. praca z mapą),
scenariusz lekcji,
cykl lekcji (np. rozwijających umiejętność krytycznej analizy materiałów źródłowych).
Jury będzie brać pod uwagę między innymi oryginalność pomysłów i możliwość ich zastosowania w innych gimnazjach.
Zgłoszenia można nadsyłać do 18 maja przez formularz on-line. Ogłoszenie wyników - 5 czerwca.
Laureaci konkursu, oprócz nagród - e-booków, zostaną zaproszeni na dwudniowe spotkanie poświęcone omówieniu ich pomysłów, wniosków z konkursu i strategii upowszechniania nagrodzonych praktyk.
Konkurs jest współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Szczegółowe informacje na stronie http://www.eduentuzjasci.pl/pl/wydarzenia/56-en-uncategorised/579-lekcjadobrejhistorii.html?showall=&limitstart=