55 - lecie Szkoły Podstawowej nr 225 na warszawskiej Woli
25.01.201622 stycznia 2016 r. Szkoła Podstawowa nr 225 im. Józefa Gardeckiego obchodziła jubileusz 55. rocznicy powstania. W uroczystościach uczestniczyła Dorota Sokołowska, Mazowiecki Kurator Oświaty.
Wiedza przekazywana 55 lat temu dziś w wielu obszarach stała się nieaktualna. Tak będzie również z obecną za kilka lat. Dlatego tak ważne jest, jakie postawimy uczniom pytania i jak ich będziemy uczyć myślenia. Bowiem z tego samego narzędzia można zrobić różne rzeczy – w internecie można czytać bajki innym, a można też ich obrażać - powiedziała Dorota Sokołowska życząc społeczności szkolnej kolejnych 55 lat twórczej pracy.
Wśród zaproszonych gości byli również przedstawiciele władz samorządowych dzielnicy Wola, m.in. Grażyna Orzechowska-Mikulska, Zastępca Burmistrza Woli. Uroczystości uświetnił program artystyczny uczniów Szkoły upamiętniający setną rocznicę włączenia Woli do Warszawy oraz występ szkolnego chóru.
Uroczyste otwarcie Szkoły Podstawowej nr 225 odbyło się 16 stycznia 1961 roku. Na mocy decyzji Ministra Oświaty Szkole nadano wówczas imię Józefa Gardeckiego – rzeźbiarza, literata, publicysty i wychowawcy młodzieży. We wrześniu 1961 roku naukę w Szkole rozpoczęło 1114 uczniów w 27 oddziałach. Szkoła miała 5 dyrektorów, w tym okresie uczyło w niej 755 nauczycieli, a wykształciła ponad 7587 uczniów.
Szkoła może pochwalić się certyfikatami: „Wars i Sawa”, „Szkoła przyjazna wolontariatowi”, „Bezpieczna szkoła”, a także „Szkoła talentów”. Ponadto w 2015 r. Szkoła po raz czwarty znalazła się wśród laureatów honorowego wyróżnienia „Szkoła z pomysłem na aktywność społeczną”.
W Szkole Podstawowej nr 225 działają dobrze wyposażone pracownie: komputerowa, przyrodnicza, czytelnia. Uczniowie mają możliwość trenowania judo w ramach Uczniowskiego Klubu Judo 225. W szkole są prowadzone również rozgrywki Szkolnej Ligi Piłki Nożnej. Uczniowie uzyskali wyróżnienia i nagrody w olimpiadach przedmiotowych (historia, j. angielski), w konkursach recytatorskich, sportowych, przedmiotowych i tematycznych.