Kształtowanie przyjaznej przestrzeni do nauki drogą do sukcesu
O kształtowaniu przyjaznej przestrzeni do nauki i roli aranżacji sal lekcyjnych dyskutowano pierwszego dnia konferencji, zorganizowanej przez Goethe-Institut w Warszawie, w której wziął udział Mazowiecki Kurator Oświaty Karol Semik.
Celem dwudniowej konferencji (27 – 28 listopada) skierowanej m.in. do przedstawicieli władz oświatowych i dyrektorów gimnazjów, w których odbywa się nauka języka niemieckiego, jest uwrażliwienie środowisk związanych ze szkołą na znaczenie przestrzeni do nauki w procesie edukacyjnym. Organizatorzy zwracają ponadto uwagę na dużą rolę aranżacji klasy do nauki języka niemieckiego jako przestrzeni tworzonej wspólnie z uczniami.
Konferencję otworzyła Ulrike Würz Zastępca Dyrektora Goethe-Institut w Warszawie. Wśród prelegentów prezentujących referaty podczas konferencji znaleźli się specjaliści z wielu dziedzin z Polski i Niemiec: architekci, neurodydaktycy, pedagodzy, glottodydaktycy, pracownicy wyższych uczelni i instytutów badawczych. Podczas konferencji zaprezentowano również wyniki ankiety przeprowadzonej przez Goethe-Institut w Warszawie na temat aranżacji sal lekcyjnych do nauki języka niemieckiego.
Konferencję otworzyła Ulrike Würz Zastępca Dyrektora Goethe-Institut w Warszawie. Wśród prelegentów prezentujących referaty podczas konferencji znaleźli się specjaliści z wielu dziedzin z Polski i Niemiec: architekci, neurodydaktycy, pedagodzy, glottodydaktycy, pracownicy wyższych uczelni i instytutów badawczych. Podczas konferencji zaprezentowano również wyniki ankiety przeprowadzonej przez Goethe-Institut w Warszawie na temat aranżacji sal lekcyjnych do nauki języka niemieckiego.