Sześciolatek w szkole – propozycje Ministra Edukacji Narodowej
Czas zajęć dostosowany do możliwości sześciolatków, osoba wspierająca nauczyciela, wymagane efekty kształcenia dopiero po III klasie, określenie zadań świetlicy oraz dodatkowe uprawnienia dla rodziców - to tylko niektóre spośród propozycji Joanny Kluzik-Rostkowskiej Ministra Edukacji Narodowej przedstawione podczas konferencji prasowej, która odbyła się 11 grudnia.
Czas zajęć dostosowany do możliwości sześciolatków, osoba wspierająca nauczyciela, wymagane efekty kształcenia dopiero po III klasie, określenie zadań świetlicy oraz dodatkowe uprawnienia dla rodziców - to tylko niektóre spośród propozycji Joanny Kluzik-Rostkowskiej Ministra Edukacji Narodowej przedstawione podczas konferencji prasowej, która odbyła się 11 grudnia. Uzupełnią one już obowiązujące prawo stworzone z myślą o sześciolatkach w szkole.
Podczas spotkania Minister Edukacji Narodowej zaproponowała poszerzenie uprawnień rodziców sześciolatków m.in. o podejmowanie decyzji o odroczeniu edukacji szkolnej sześciolatka, po uzyskaniu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, poprzez możliwość złożenia wniosku o powrót pierwszoklasisty do „zerówki', a także wniosku o edukację domową w dowolnym momencie roku szkolnego.
Propozycje dotyczyły również rozwiązań, które pozwolą lepiej przygotować szkołę do potrzeb młodszych dzieci m.in.: dostosowania czasu zajęć do możliwości sześciolatków, niezależnie od szkolnych dzwonków, zatrudniania osób wspierających nauczycieli w opiece nad uczniami, kontynuacji szkolenia nauczycieli klas I-III do pracy z sześciolatkami, szkoleń nauczycieli klas IV do pracy z młodszymi uczniami, aby potrafili zapewnić im łagodne przejście do nauczania przedmiotowego, określenia wymaganych efektów kształcenia dopiero po III klasie.
W załączeniu prezentacja dotycząca proponowanych zmian.
Szczegółowe informacje na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej.
Podczas spotkania Minister Edukacji Narodowej zaproponowała poszerzenie uprawnień rodziców sześciolatków m.in. o podejmowanie decyzji o odroczeniu edukacji szkolnej sześciolatka, po uzyskaniu opinii poradni psychologiczno-pedagogicznej, poprzez możliwość złożenia wniosku o powrót pierwszoklasisty do „zerówki', a także wniosku o edukację domową w dowolnym momencie roku szkolnego.
Propozycje dotyczyły również rozwiązań, które pozwolą lepiej przygotować szkołę do potrzeb młodszych dzieci m.in.: dostosowania czasu zajęć do możliwości sześciolatków, niezależnie od szkolnych dzwonków, zatrudniania osób wspierających nauczycieli w opiece nad uczniami, kontynuacji szkolenia nauczycieli klas I-III do pracy z sześciolatkami, szkoleń nauczycieli klas IV do pracy z młodszymi uczniami, aby potrafili zapewnić im łagodne przejście do nauczania przedmiotowego, określenia wymaganych efektów kształcenia dopiero po III klasie.
W załączeniu prezentacja dotycząca proponowanych zmian.
Szczegółowe informacje na stronie internetowej Ministerstwa Edukacji Narodowej.