FORUM EKSPERCKIE - „Współpraca bez granic – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa”
Ministerstwo Edukacji Narodowej zaprasza dyrektorów, nauczycieli, przedstawicieli organizacji pozarządowych do udziału online w Forum Eksperckim na temat edukacji włączającej oraz międzykulturowej uczniów z doświadczeniem migracji.
Forum Eksperckie pn. „Współpraca bez granic – nauczyciele na rzecz wsparcia dzieci i młodzieży z doświadczeniem migracji i uchodźstwa” odbędzie się 26 czerwca 2024 roku i jest organizowane w ramach projektu UNICEF "Szkoła dostępna dla wszystkich" (Accessible School for All).
Do udziału w wydarzeniu zapraszamy dyrektorów, nauczycieli specjalistów, nauczycieli i przedstawicieli przedszkoli, szkół ogólnodostępnych oraz placówek doskonalenia nauczycieli, poradni psychologiczno-pedagogicznych, organizacji pozarządowych.
Wydarzenie odbywać się będzie w formie online. Udział w konferencji jest bezpłatny. Liczba miejsc jest ograniczona. Uczestnicy otrzymają zaświadczenie o udziale w wydarzeniu.
Językami spotkania są polski i angielski. Wszystkie wystąpienia i materiały będą tłumaczone symultanicznie na język angielski lub polski. Forum będzie tłumaczone na polski język migowy (PJM).
Rejestracja za pomocą formularza do 25.06.2024 r. do godziny 12:00.
Podczas wydarzenia zostaną przedstawione ważne i aktualne zagadnienia związane z edukacją włączającą oraz międzykulturową, w której potrzeby uczniów z doświadczeniem migracji są rozpoznawane i zabezpieczane odpowiednimi działaniami dydaktycznymi, wychowawczymi i specjalistycznymi.
Wystąpią przedstawiciele MEN, UNICEF i Instytutu Badań Edukacyjnych, którzy wprowadzą uczestników w problematykę działań podejmowanych na rzecz wspierania tej grupy uczniów wielowymiarowo: w aspekcie edukacyjnym, psychospołecznym i organizacyjnym.
Eksperci zaprezentują strategie oraz potencjał tkwiący we współpracy nauczycieli w kontekście oceny funkcjonalnej, dostępności poznawczej materiału edukacyjnego, reagowania na kryzys psychiczny, integracji społeczności klasowej, empatycznej komunikacji. Fragment wydarzenia zostanie poświęcony przedstawieniu roli nauczycieli w przyswajaniu języka drugiego przez uczniów z doświadczeniem migracji. Oprócz wartościowych prelekcji w trakcie Forum zostaną zaprezentowane działania realizowane w projekcie „Szkoła dostępna dla wszystkich” oraz przedstawione plany nowych inicjatyw odpowiadających na zmiany sytuacji społecznej oraz edukacyjnej dzieci i uczniów z doświadczeniem migracji, uczniów uchodźczych przybyłych z Ukrainy.