Moje skróty

Schowek

Pokaż (10)

Kuratorium Oświaty w Warszawie

9 edycja programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów (Programme for International Student Assessment - PISA) - Aktualności -

Nawigacja

Informacja

Strona znajduje się w archiwum.

9 edycja programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów (Programme for International Student Assessment - PISA)

Instytut badań Edukacyjnych przystąpił do realizacji 9 edycji Programu Międzynarodowej Oceny Umiejętności Uczniów (Programme for International Student Assessment - PISA).

Program sprawdza, jak młodzież pod koniec obowiązkowego kształcenia w szkole jest przygotowana do dalszej kariery edukacyjnej, wymagań rynku pracy oraz dorosłego życia.

Badanie PISA jest realizowane od 2000 roku. W ostatniej edycji PISA 2022 wzięło udział 81 krajów i regionów z całego świata.

W pierwszym etapie badania, zaplanowanym na 4.03 - 12.04.2024 roku, udział weźmie 55 wylosowanych szkół ponadpodstawowych z województw: mazowieckiego, dolnośląskiego i podlaskiego.

Wiarygodność wyników dotyczących poziomu umiejętności polskich piętnastolatków zależy od uczestnictwa w badaniu wszystkich wylosowanych szkół.

Prosimy o zwrócenie uwagi na to, że:

  • wyniki badania PISA są opracowywane jedynie w postaci zbiorczych zestawień na poziomie międzynarodowym i ogólnokrajowym i nie są wykorzystywane do oceny pracy poszczególnych szkół ani wiedzy poszczególnych uczniów,
  •  organizatorzy badania nie udostępniają żadnym podmiotom listy szkół biorących udział w badaniu,
  •  realizacja badania będzie w pełni zgodna z ustawą o ochronie danych osobowych i Kodeksem Cywilnym.

W razie jakichkolwiek pytań prosimy o skontaktowanie się z panią Katarzyną Pasiak, tel.: 573 444 572, e-mail: pisa@ibe.edu.pl.

Szczegółowe informacje na temat badania PISA można znaleźć na stronie: www.pisa.ibe.edu.pl

Metryczka

Data publikacji 19.12.2023
Data modyfikacji 08.03.2024
Osoba wytwarzająca/odpowiadająca za informację:
Instytut Badań Edukacyjnych
Osoba udostępniająca informację:
Joanna Ogrodnik
do góry