Akcja „Paczka na Kresy” – Boże Narodzenie 2019
List Aurelii Michałowskiej, Mazowieckiego Kuratora Oświaty ws. Akcji „Paczka na Kresy”.
w Warszawie
Al. Jerozolimskie 32, 00-024 Warszawa
Dyrektorzy Szkół
województwa mazowieckiego
Szanowni Państwo,
po raz kolejny mam ogromną przyjemność przekazać informacje o Akcji „Paczka na Kresy” organizowaną i przeprowadzaną przez Fundację „Kresy w potrzebie – Polacy Polakom”.
Pragnę podkreślić, że z roku na rok przybywa coraz więcej wolontariuszy, darczyńców i wszystkich tych, którym na sercu leży pomoc naszym Rodakom. Raz jeszcze serdecznie za to dziękuję i zapewniam, że Państwa dzieła na zawsze pozostaną w pamięci organizatorów, współorganizatorów, a przede wszystkim w pamięci Polaków z Kresów.
Zachęcam do podjęcia działań i otwarcia się na drugiego człowieka, na poświęcenie swojego cennego czasu, dzielenia się swoją radością oraz ofiarowaniu dobra i piękna. Niech zaproszenie do tworzenia niepowtarzalnej atmosfery podczas wspólnej akcji pozostanie kartką bożonarodzeniową w naszych sercach, niech tworzy najpiękniejsze obrazy zjednoczenia.
Z poważaniem,
Mazowiecki Kurator Oświaty
/-/
Aurelia Michałowska
Proszę o zapoznanie się ze szczegółami organizacyjnymi:
1. KONTAKT z organizatorem do Państwa dyspozycji w razie jakichkolwiek wątpliwości:
a) telefoniczny z koordynatorami akcji:
- Panią Weroniką Mościcką tel. 733 414 444,
- Panem Wiesławem Leszko tel. 601 460 034,
- Panem Arturem Wolterem koordynatorem akcji tel. 502 189 878.
b) poczta elektroniczna: kontakt@kresywpotrzebie.pl
c) Facebook fundacji – tam także będą znajdowały się dodatkowe informacje: https://www.facebook.com/Kresywpotrzebie/
2. KARTA ZGŁOSZENIA – Czemu ma służyć?
- ułatwi ewidencję jednostek, które wyraziły chęć uczestnictwa w akcji: „Paczka na Kresy”,
- umożliwi przygotowanie zaświadczeń oraz podziękowań.
3. ZBIÓRKA DARÓW – Co jest potrzebne?
- produkty spożywcze,
- słodycze,
- medykamenty,
- środki opatrunkowe,
- chemia (środki czystości),
- kremy,
- kalendarze na nowy 2020 rok o tematyce związanej z Polską,
- kartki świąteczne z życzeniami.
4. ZBIÓRKA PIENIĘŻNA – Czy istnieje możliwość wpłaty darowizny pieniężnej?
- tak, poniżej numer konta i adres:
Alior Bank SA, 94 2490 0005 0000 4520 7799 3602
Fundacja „Kresy w potrzebie – Polacy Polakom”
ul. Rzeźbiarska 87, 04-620 Warszawa
5. PAKOWANIE PACZEK – Kiedy i gdzie?
- 8 grudnia 2019 r.,
- miejsce zostanie wskazane przez organizatora.
6. PRZEKAZANIE ZEBRANYCH DARÓW – Kiedy i w jaki sposób należy przekazać dary?
- 5 i 6 grudnia 2019 r,
- wraz z przekazaniem protokołu dot. ilości zebranych darów: „Informacja o przekazanych darach Paczka na kresy – Boże Narodzenie 2019” (wzór w załączniku),
- dogodne daty dla Państwa możliwe są przy wspólnym uzgodnieniu z koordynatorem,
- godziny i miejsce zostanie przekazane przez organizatora,
- mile widziana pomoc przy wypakowaniu transportu.
7. DATA I MIEJSCE WYJAZDU – Kiedy i gdzie?
- 13-15.12.2019 r. (w piątek w godzinach wieczornych, powrót w niedzielę przed wieczorem),
- miejsce zbiórki zostanie podane w komunikacie przez organizatora.
8. DOCELOWE MIEJSCA PRZYJAZDU – Dokąd planowany jest wyjazd? Ile wynosi koszt wyjazdu? Do kiedy należy się zgłosić? Jakie dokumenty należy zabrać?
a) Białoruś (2 busy 19 osobowe),
- koszt wyjazdu wynosi około 30 EUR - Euro,
- termin zgłoszenia do 1 grudnia 2019 r.,
- ważny paszport, w związku z wprowadzonym ruchem bezwizowym większość miejsc, których odwiedzanie nie wymaga wiz, ale niezbędne jest przejście procedury przepustki turystycznej we wskazanym miejscu,
b) Litwa, okolice Wilna (dla około 50 osób),
- termin zgłoszenia do 6 grudnia 2019 r.,
- koszt wyjazdu wynosi około 100 PLN,
- ważny dowód lub paszport.
Zbiórka pieniężna została zgłoszona w Ministerstwie Spraw Wewnętrznych i Administracji pod numerem 2019/2841/OR (http://zbiorki.gov.pl/zbiorki/zbiorki/wykaz-zbiorek).