„Dziecko jest jutrem – pedagogika Janusza Korczaka”
28.01.201326 stycznia 2013 r. Mazowiecki Kurator Oświaty Karol Semik uczestniczył w seminarium zorganizowanym w ramach zakończenia Roku Janusza Korczaka, ogłoszonego przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej Uchwałą w sprawie ustanowienia roku 2012 Rokiem Janusza Korczaka.
26 stycznia 2013 r. Mazowiecki Kurator Oświaty Karol Semik uczestniczył w seminarium zorganizowanym w ramach zakończenia Roku Janusza Korczaka, ogłoszonego przez Sejm Rzeczypospolitej Polskiej Uchwałą z dnia 16 września 2011 r. w sprawie ustanowienia roku 2012 Rokiem Janusza Korczaka (M.P. z 2011r. Nr 87, poz. 905), podjętego z inicjatywy Rzecznika Praw Dziecka Marka Michalaka.
Seminarium organizowane przez Wydział Nauk Społecznych Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie kierowane było w szczególności do studentów pedagogiki, pedagogów, psychologów, socjologów, środowiska edukacyjnego oraz wszystkich zainteresowanych pedagogiką Janusza Korczaka.
Wystąpienia podczas seminarium obejmowały tematykę, m. in.: Prawa dziecka – temat zawsze aktualny; Korczakowskie dylematy. W kręgu teorii i praktyki pedagogicznej; Wspomaganie szkół w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym dziećmi migrującymi oraz uczniami mniejszości narodowych i etnicznych; Dzieci wojny na Bliskim Wschodzie; Prawa dziecka, prawa ucznia w praktyce szkolnej; Praska działalność kulturalna wobec działań Korczakowskich.
Obecni na seminarium byli zgodni, że zakończenie Roku Korczakowskiego jest jedynie okazją do podsumowania działań, natomiast podmioty odpowiedzialne za edukację dzieci powinny w codziennej pracy wdrażać ciągle aktualne i ważne idee Janusza Korczaka.
W załączeniu prezentacja Mazowieckiego Kuratora Oświaty.
Seminarium organizowane przez Wydział Nauk Społecznych Wyższej Szkoły Menedżerskiej w Warszawie kierowane było w szczególności do studentów pedagogiki, pedagogów, psychologów, socjologów, środowiska edukacyjnego oraz wszystkich zainteresowanych pedagogiką Janusza Korczaka.
Wystąpienia podczas seminarium obejmowały tematykę, m. in.: Prawa dziecka – temat zawsze aktualny; Korczakowskie dylematy. W kręgu teorii i praktyki pedagogicznej; Wspomaganie szkół w pracy z dziećmi ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi, w tym dziećmi migrującymi oraz uczniami mniejszości narodowych i etnicznych; Dzieci wojny na Bliskim Wschodzie; Prawa dziecka, prawa ucznia w praktyce szkolnej; Praska działalność kulturalna wobec działań Korczakowskich.
Obecni na seminarium byli zgodni, że zakończenie Roku Korczakowskiego jest jedynie okazją do podsumowania działań, natomiast podmioty odpowiedzialne za edukację dzieci powinny w codziennej pracy wdrażać ciągle aktualne i ważne idee Janusza Korczaka.
W załączeniu prezentacja Mazowieckiego Kuratora Oświaty.
Pliki do pobrania
-
prezentacja MKO
1.47 MB