„Innowacyjny program nauczania matematyki dla gimnazjów”
W związku z realizacją projektu „Innowacyjny program nauczania matematyki dla gimnazjów”, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3
W związku z realizacją projektu „Innowacyjny program nauczania matematyki dla gimnazjów”, w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Działanie 3.3. Poprawa jakości kształcenia, Poddziałanie 3.3.4. Modernizacja treści i metod kształcenia – projekty konkursowe, pragnę poinformować, iż Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej zleciła Pani dr Paulinie Sobiczewskiej przeprowadzenie badań jakościowych w formie zogniskowanych wywiadów grupowych (FGI) w ramach tego projektu.
Badania jakościowe zostaną przeprowadzone na grupie nauczycieli matematyki, prowadzących lekcje w gimnazjach i będą dotyczyły oceny efektywności programu i materiałów powiązanych (aplety, skrypty, scenariusze) z innowacyjnym programem nauczania matematyki w gimnazjach, zwierającym elementy zastosowania Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych, w tym darmowego oprogramowania GeoGebra do nauczania matematyki.
Przedmiotem badań będzie poznanie opinii nt. efektywności opracowanego programu, metody i pomocy dydaktycznych (na etapie przed wdrożeniem ich w szkołach). Osoby badane na podstawie analizy prezentowanych materiałów, proszone będą o wskazanie optymalnych rozwiązań i obszarów koniecznych zmian.
Badanie odbędzie się w siedzibie szkoły w Warszawie (przy ul. Chodakowskiej), w dniu 30-go czerwca o godzinie 14:00. Badanie focusowe potrwa ok. 2,5 h, a każdy uczestnik otrzyma książkę 'Rozmowy z rodzicami. Poradnik dla nauczyciela'.