Informacje dla dyrektorów szkół nt. odbioru podręczników do kl. I i II szkoły podstawowej
Prosimy o zapoznanie się z informacja na temat terminów dostaw podręczników do szkół
Informacje dla dyrektorów szkół
nt. odbioru podręczników do kl. I i II szkoły podstawowej
PODRĘCZNIK W WERSJI STANDARDOWEJ
- I transza bezpłatnych podręczników do kl. I i II szkoły będzie dostarczana do Państwa szkół w terminie od 7 do 14 sierpnia przez General Logistics Systems Poland
Sp. z o. o., popularnie znaną jako firma kurierska GLS, zgodnie z zamówieniami złożonymi przez Państwa w aplikacji przygotowanej do tego celu. Nieprzekraczalny termin dostarczenia I transzy szkół podstawowych do 21 sierpnia 2015 r. - Terminy dostaw podręczników do poszczególnych szkół wynikają z wewnętrznej organizacji pracy i przebiegu tras dystrybucyjnych dostawcy. Z tego powodu może zdarzyć się tak, że dwie sąsiadujące ze sobą szkoły otrzymają podręczniki
w różnych terminach. - W przypadku szkół, które podały swój e-mail w aplikacji, służącej do składania zamówienia na podręczniki lub uzupełniły go po telefonicznym kontakcie ze strony kuratorium, powiadomienie o przybliżonym terminie realizacji dostawy zostanie przesłane przez dostawcę na adres poczty elektronicznej.
- Podręczniki powinien odbierać dyrektor szkoły lub jego zastępca. W wyjątkowych przypadkach może to zrobić inny upoważniony przez dyrektora pracownik.
- Podręczniki będą dostarczane do szkół w dni robocze, tj. od poniedziałku do piątku,
za wyjątkiem dni ustawowo wolnych od pracy, w godzinach 9.00-15.00. - Dostarczenie może nastąpić w innych godzinach lub dniach wyłącznie po uzgodnieniu tego terminu przez dostawcę z dyrektorem szkoły, z zastrzeżeniem, że uzgodniony inny termin dostarczenia nie jest późniejszy niż 21 sierpnia br.
- Wydłużenie terminu dostarczenia podręczników do szkół jest możliwe tylko i wyłącznie w razie wystąpienia nagłych zdarzeń losowych, wynikających z działania siły wyższej (np. klęsk żywiołowych, stanów nadzwyczajnych).
- Dostawca powinien rozładować przywiezione podręczniki w miejscu wskazanym przez dyrektora szkoły lub, w przypadku jego nieobecności, przez zastępcę dyrektora lub innego upoważnionego pracownika, na terenie siedziby szkoły.
- W przypadku szkół posiadających filie, podręczniki będą dostarczane do siedziby szkoły macierzystej, zgodnie z informacjami zamieszczonymi w instrukcji.
- Odbierając podręczniki dyrektor szkoły (w przypadku jego nieobecności, zastępca dyrektora lub inny upoważniony pracownik) ma obowiązek sprawdzić liczbę dostarczonych podręczników i pokwitować ich odbiór w sposób przyjęty u danego dostawcy, podpisując się czytelnie imieniem i nazwiskiem, podając stanowisko oraz datę odbioru.
- Wykonawca usługi w terminie do czterech dni roboczych po dostarczeniu podręczników do szkoły zamieści w aplikacji wspomagającej dystrybucję, udostępnionej przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, informację zawierającą datę dostarczenia, imię, nazwisko i stanowisko osoby, która odebrała podręczniki oraz liczbę dostarczonych podręczników.
- Dyrektor szkoły lub zastępca dyrektora szkoły, po zamieszczeniu przez dostawcę w aplikacji informacji o dostarczeniu podręczników, potwierdza w niej liczbę dostarczonych podręczników. Dyrektor szkoły jest zobowiązany zamieścić potwierdzenie najpóźniej następnego dnia po zamieszczeniu informacji przez dostawcę W przypadku, gdy dostawca nie zamieści informacji o dostarczeniu w wymaganym terminie, dyrektor szkoły informuje o tym fakcie koordynatora dystrybucji w kuratorium, celem podjęcia przez niego działań wobec dostawcy.
- W przypadku szkół, które w tym roku nie potrzebowały dodatkowych egzemplarzy cz. 1 do kl. I, do potwierdzenia będzie tylko jedno zamówienie. W odniesieniu do zamówienia na podręczniki do kl. II należy potwierdzić łączną ilość otrzymanych podręczników (suma cz. 1A do nauczania zintegrowanego i cz. 1 do matematyki).
- W przypadku, gdy liczba dostarczonych podręczników jest mniejsza, niż złożone zapotrzebowanie, dyrektor szkoły potwierdza w aplikacji liczbę odebranych podręczników, zmienia status dostarczenia na „dostarczono mniej” i informuje o tym fakcie koordynatora dystrybucji w kuratorium, celem podjęcia przez niego stosownych działań wobec dostawcy. Dostawca jest zobowiązany dostarczyć pozostałe podręczniki na własny koszt w nieprzekraczalnym terminie
do 21 sierpnia 2015 r. - W przypadku, gdy liczba dostarczonych podręczników jest większa,
niż zapotrzebowanie złożone przez dyrektora szkoły, dyrektor szkoły kontaktuje
się z koordynatorem dystrybucji w kuratorium w celu ustalenia, czy nadwyżka podręczników może pozostać w szkole (dla nowych uczniów), czy też powinna zostać zwrócona przez dostawcę do rezerwy podręcznikowej, którą zarządza kuratorium. - Dyrektor lub osoba przez niego wyznaczona dokonuje przeglądu wszystkich dostarczonych podręczników w celu sprawdzenia, czy nie występują w nich wady fabryczne (wada fizyczna papieru uniemożliwiająca korzystanie z całości lub części podręcznika, zszycie jedną zszywką, brak zszywki, pomylona kolejność stron, brak stron, zszycie „do góry nogami”, rozmazany druk lub inne wady uniemożliwiające użytkowanie podręcznika). W przypadku stwierdzenia wad fabrycznych, dyrektor odnotowuje w aplikacji liczbę podręczników wadliwych i opisuje, na czym wada polega. Wymiany wadliwego fabrycznie podręcznika należy dokonać z rezerwy
jednego dodatkowego podręcznika na każdy oddział, a w przypadku jej wyczerpania,
z rezerwy podręcznika zarządzanej przez kuratora oświaty. Wadliwe fabrycznie podręczniki należy zwrócić do kuratorium, które odeśle je do producenta. - W przypadku, gdy dostarczone przez dostawcę podręczniki są uszkodzone, zabrudzone lub zniszczone podczas transportu, w sposób uniemożliwiający ich użytkowanie, dyrektor szkoły odnotowuje ten fakt w aplikacji poprzez podanie liczby podręczników uszkodzonych oraz opisanie uszkodzenia i informuje o tym fakcie koordynatora dystrybucji w kuratorium, celem podjęcia przez niego stosownych działań wobec dostawcy (przekazanie dostawcy z rezerwy podręcznikowej nowych podręczników w miejsce uszkodzonych). Dostawca jest zobowiązany dostarczyć nowe podręczniki na własny koszt w nieprzekraczalnym terminie do 21 sierpnia 2015 r.
Dane kontaktowe
Informacje dot. dystrybucji bezpłatnych podręczników:
Marek Urbaniak - tel. 22 5512400 wew. 2041; e-mail: marek.urbaniak@kuratorium.waw.pl,
Agnieszka Roman- tel. 22 5512400 wew. 2032, e-mail: agnieszka.roman@kuratorium.waw.pl
Edyta Karczewska-Szelążek - tel. 22 5512400 wew. 1023, e-mail: edyta.karczewska@kuratorium.waw.pl
Wiesława Piszczalska - tel. 22 5512400 wew. 1021, e-mail: wieslawa.piszczalska@kuratorium.waw.pl
Obsługa aplikacji informatycznej: Tomasz Wojtan – tel. 22 5512400 wew. 2023, e-mail: tomasz.wojtan@kuratorium.waw.pl
Informacje w sprawie dotacji podręczników do języka nowożytnego i materiałów ćwiczeniowych: Krystyna Stańczak – tel. 22 5512432, e-mail: krystyna.stanczak@kuratorium.waw.pl
Rezerwa podręcznikowa: Andżelika Czarnogórska – tel. 22 5512400 wew. 1022, e-mail: andzelika.czarnogorska@kuratorium.waw.pl
Problemy z aplikacją/brak dostępu do strefy
Problemy z aplikacją/brak dostępu do strefy należy zgłaszać na adres: strefa@cie.men.gov.pl, bądź telefonicznie na infolinię SIO (22) 34 74 322 (po zapowiedzi należy wybrać 2) w dni robocze w godzinach od 9:00 do 15:00.
Dodatkowe zamówienia w ramach rezerwy kuratoryjnej
Wszelkie przypadki wymagające dostarczenia do szkół dodatkowych podręczników, nieuwzględnionych w zamówieniu podstawowym będą realizowane z rezerwy pozostającej do dyspozycji w Kuratorium Oświaty w Warszawie. Dotyczy to także tych szkół, które nie złożyły zamówienia w wyznaczonym terminie. Dodatkowe zamówienia będzie można składać, tak jak w przypadku podręczników podstawowych, poprzez strefę dla zalogowanych do SIO albo przy pomocy dodatkowej aplikacji udostępnionej na stronie http://sio.men.gov.pl/dodatki/podrecznik/ (tylko w przypadku szkół, które z niezależnych od nich przyczyn nie mają możliwości złożenia zapotrzebowania/wniosku przez strefę). Stosowna aplikacja zostanie uruchomiona w terminie późniejszym.