Krytyczne myślenie, ocena wiarygodności informacji – publikacja IBE
31.12.2024Szanowni Państwo,
Instytut Badań Edukacyjnych, Zespół Badań Umiejętności, zachęca do zapoznania się z analizą pt. „Krytyczne myślenie, ocena wiarygodności informacji. Wnioski z międzynarodowych badań edukacyjnych i przeglądu literatury”.
Autorzy publikacji na podstawie przeglądu literatury przedstawiają kluczowe wnioski na temat krytycznego myślenia oraz skutecznych sposobów rozwijania wśród uczniów umiejętności oceny informacji i odporności na dezinformację. Następnie, analizując różne dane, w tym z międzynarodowych badań edukacyjnych ICCS, PIRLS i PISA, szukają odpowiedzi na pytania: czy polska szkoła uczy krytycznego myślenia, czy polscy uczniowie potrafią krytycznie myśleć oraz czy polscy uczniowie podchodzą krytycznie do informacji znalezionych w internecie. Publikacja zawiera także rekomendacje.
Analiza została przygotowana w ramach projektu „Przygotowanie i realizacja międzynarodowych badań edukacyjnych w obszarze kompetencji kluczowych” finansowanego z Funduszy Europejskich dla Rozwoju Społecznego (FERS).
Jeśli są Państwo zainteresowani otrzymywaniem informacji dotyczących działań w naszym projekcie, w szczególności międzynarodowych badań edukacyjnych oraz publikacji powstałych na podstawie wyników tych badań, to proszę o wypełnienie krótkiego formularza: TUTAJ