Informacja dotycząca zgłaszania wypoczynku dzieci i młodzieży organizowanego w miejscu zamieszkania
Ministerstwo Edukacji Narodowej w celu ujednolicenia zasad zgłaszania wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej organizowanego w miejscu ich zamieszkania wprowadziło, od sezonu zimowego 2010/2011, konieczność rejestrowania ww. wypoczynku za pomocą elektronicznej bazy wypoczynku.
Organy prowadzące szkoły/placówki
na terenie woj. mazowieckiego
oraz organizatorzy wypoczynku
Szanowni Państwo,
uprzejmie informuję, że Ministerstwo Edukacji Narodowej w celu ujednolicenia zasad zgłaszania wypoczynku dzieci i młodzieży szkolnej organizowanego w miejscu ich zamieszkania wprowadziło, od sezonu zimowego 2010/2011, konieczność rejestrowania ww. wypoczynku za pomocą elektronicznej bazy wypoczynku.
W związku z powyższym zgłoszenia należy dokonywać na formularzu stanowiącym załącznik nr 2 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z dnia 21 stycznia 1997 r. w sprawie warunków, jakie muszą spełniać organizatorzy wypoczynku dla dzieci i młodzieży szkolnej, a także zasad jego organizowania i nadzorowania (Dz. U. z 1997 r. Nr 12, poz. 67 ze zm.) właściwemu kuratorowi oświaty, ze względu na miejsce siedziby lub zamieszkania organizatora.
Jednocześnie informuję, że organizator wypoczynku zgodnie z § 6 ust. 4 ww. rozporządzenia zobowiązany jest do zgłoszenia wypoczynku w wersji papierowej i elektronicznej, nie później jednak niż na 21 dni przed terminem rozpoczęcia wypoczynku.
Ponadto nadmieniam, że organizatorzy wypoczynku dzieci i młodzieży mogą już od dnia 17 listopada 2010 r. dokonywać jego rejestracji w bazie wypoczynku.
Dostęp do ww. bazy jest możliwy za pośrednictwem następujących stron internetowych: wypoczynek.men.gov.pl oraz www.kuratorium.waw.pl
Z poważaniem
Mazowiecki Wicekurator Oświaty
/-/
Mariusz Dobijański
Załączniki:
1) pismo Ministerstwa Edukacji Narodowej
2) załącznik nr 2 do ww. rozporządzenia