Terapia dzieci i ucznów z trudnościami rozwojowymi
Zajęcia wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, rewalidacyjno-wychowawcze oraz z zakresu tzw. specjalistycznej rewalidacji w sytuacji czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty
w Warszawie
Al. Jerozolimskie 32, 00-024 Warszawa
Dyrektorzy
przedszkoli, szkół
oraz placówek
Szanowni Państwo Dyrektorzy,
w tym szczególnym okresie uprzejmie proszę o objęcie specjalnym nadzorem pedagogicznym, realizowane dotychczas przez specjalistów, zajęcia dotyczące wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, rewalidacyjno-wychowawcze oraz z zakresu tzw. specjalistycznej rewalidacji.
Rodzice oczekują konkretnej pomocy, a jednocześnie merytorycznej wiedzy w celu kontynuowania terapii w trudnej sytuacji zagrożenia epidemiologicznego i ograniczenia bezpośredniego kontaktu. Pragnę zwrócić uwagę na konieczność opracowania w zespołach specjalistów konkretnych materiałów pomocniczych dla rodziców, które wspomogą pracę zdalną w tym zakresie.
W sytuacji czasowego ograniczenie funkcjonowania jednostek systemu oświaty wzajemna współpraca nauczycieli i rodziców oraz odpowiedzialne podejście do kształcenia na odległość, wzmocni efektywne wspomaganie uczniów z trudnościami rozwojowymi.
Wyrażam nadzieję, że wspólne Państwa działania przyczynią się do osiągnięcia optymalnych wyników w zakresie realizacji kształcenia zdalnego i wsparcia uczniów w przedszkolach, szkołach oraz placówkach.
Z poważaniem
Mazowiecki Wicekurator Oświaty
/-/
Dorota Skrzypek